FAQ

Over Voetbaltickets

  • Hoe gaan jullie om met mijn persoonlijke gegevens?
  • Je persoonlijke gegevens worden vertrouwelijk bewaard en alleen gebruikt om jou je tickets tijdig te laten ontvangen. Je gegevens worden niet verkocht, verhuurd of op enige andere commerciële wijze aangewend. Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie.
  • Hoe komen jullie aan alle tickets?
  • Voetbaltickets is een handelsplatform waar individuen tickets kunnen kopen en verkopen. Verkopers betrekken hun tickets via verschillende kanalen en op verschillende wijze. Voetbaltickets neemt echter geen verantwoordelijkheid voor de wijze waarop verkopers hun tickets betrekken, tevens zal Voetbaltickets op geen enkel moment de eigendom van de tickets overnemen.
  • In de media hoor ik over valse kaarten, hoe zit dat?
  • Voetbaltickets doet er alles aan om de veiligheid op haar handelsplatform te garanderen. Voordat een verkoper op het handelsplatform actief mag zijn, wordt deze nauwkeurig geverifieerd; de verkoper is verplicht correcte adresgegevens op te geven en zijn creditcard gegevens in te vullen ter garantiestelling (borgstelling) voor eventuele gebreken in de levering of anderszins. Jij als koper wordt beschermd door de 120% aankoopgarantie. Dit houdt in dat als er in een uitzonderlijke geval iets mis is met je tickets, je recht hebt op een vergoeding van 100% van de aanschafprijs van je ticket inclusief verzendkosten, maar exclusief transactiekosten en ticketcover als wordt voldaan aan de voorwaarden van de aankoopgarantie. Daarnaast ontvangt de koper een korting van 20% over het totale aankoopgedrag van de tickets exclusief leverings- en transactiekosten voor een volgende aankoop, tot een maximum van €50,- per aankoop. Voetbaltickets is te allen tijde actief om frauduleuze activiteiten op haar handelsplatform te voorkomen en op te sporen.
  • Is het legaal om tickets te kopen en te verkopen?
  • Voetbaltickets faciliteert middels haar handelsplatform de koop- en verkoop van tickets. Daarbij opereert Voetbaltickets als legitieme dienstverlener op de secundaire ticketmarkt.
  • Is Voetbaltickets gelieerd aan promotors of andere ticketorganisaties?
  • Voetbaltickets is op geen enkele wijze gelieerd aan officiële organisatoren, officiële verkooppunten of andere primaire ticketpartijen. Het handelsplatform van Voetbaltickets staat vrij aan iedere legitieme koper of verkoper om te gebruiken.
  • Waarom betaal ik meer bij Voetbaltickets dan de prijs die op het ticket gedrukt staat?
  • Voetbaltickets is een online marktplaats voor de koop en verkoop van tickets voor evenementen wereldwijd. Verkopers bieden hun ticket te koop aan en kopers kunnen deze tickets bemachtigen. De prijs die verkopers vragen voor hun tickets is gebaseerd op marktwerking en de populariteit van de tickets. Een ticket voor een populair en uitverkocht evenement is daarom hoger geprijsd dan de oorspronkelijke prijs van het ticket.
  • Zijn de tickets die ik koop, echte tickets?
  • Voetbaltickets staat voor een veilig en transparant handelsplatform. Verkopers worden nauwkeurig geverifieerd voordat zij een ticket mogen aanbieden. Bovendien zijn al je aankopen gegarandeerd onder de unieke aankoopgarantie. Mocht er in het uitzonderlijke geval iets mis zijn met je tickets, dan heb je recht op een vergoeding van 100% van de aanschafprijs van je ticket inclusief verzendkosten, maar exclusief transactiekosten en ticketcover als wordt voldaan aan de voorwaarden van de aankoopgarantie. Daarnaast ontvangt de koper een korting van 20% over het totale aankoopgedrag van de tickets exclusief leverings- en transactiekosten voor een volgende aankoop, tot een maximum van €50,- per aankoop.

Je account

  • Hoe kan ik een eigen account aanmaken?
  • Wanneer je een bestelling hebt geplaatst, ontvang je automatisch je login gegevens. Daarnaast kan je ook via de button op de homepage een account aanmaken zonder dat je een bestelling hebt geplaatst.
  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?
  • Je kunt via de inlogpagina voor je account je wachtwoord opnieuw aanvragen. Je krijgt dan automatisch per e-mail een nieuw wachtwoord toegezonden, waarmee je weer kunt inloggen in je account.
  • Mijn profiel werkt niet meer, wat nu?
  • Je kunt het beste via het online contactformulier contact opnemen met de klantenservice. Medewerkers van de klantenservice zullen dan proberen om je zo snel mogelijk weer toegang te geven tot je account.
  • Wat zijn de voordelen van het aanmaken van een account?
  • Binnen je eigen account kan je de status van je bestelling volgen, je persoonlijke gegevens aanpassen, je ticketalerts en wenslijstje beheren en tickets kopen en verkopen.

Tickets zoeken

  • Ik zoek tickets voor een evenement dat niet op de website staat, wat nu?
  • Op de pagina van het evenement of de artiest vind je een link naar het aanvraagformulier voor missende evenementen en artiesten. Wanneer je dit formulier zo volledig mogelijk invult, zal de Customer Care van Voetbaltickets haar best doen deze informatie zo snel mogelijk toe te voegen aan de website.
  • Ik zoek tickets voor een evenement dat wel op de website staat, maar waarom kan ik geen tickets kopen?
  • Voetbaltickets is een handelsplatform voor kopers en verkopers. Het kan dus voorkomen dat er geen verkopers zijn die tickets aanbieden voor een evenement. Wil jij als eerste op de hoogte zijn van nieuwe evenementen van jouw favoriete artiest? Abonneer je dan op de ticketalert voor dat evenement. Je kunt je inschrijven voor een ticketalert op de pagina van de betreffende artiest of het evenement.
  • Mijn betaling is mislukt kan ik ook telefonisch een bestelling doorgeven?
  • Je kan contact opnemen met de Customer Care van Voetbaltickets die telefonisch de bestelling voor je kan inboeken. Houdt er rekening mee dat je wel je betaalgegevens (creditcard) paraat moet hebben.
  • Waar kan ik de algemene voorwaarden nalezen?
  • Je kan de algemene voorwaarden (gebruikersvoorwaarden en verkoopvoorwaarden) nalezen onder de algemene informatie pagina ‘Over ons.’
  • Waarom staat niet bij alle tickets de exacte plaatsbepaling en missen de stoelnummers?
  • Om de anonimiteit van de verkoper te garanderen toont Voetbaltickets niet alle informatie. Informatie die je nodig hebt om een juiste aankoopbeslissing te maken laten we wel zien op de website en is de verkoper ook verplicht in te vullen.
  • Wat betekent algemene toegangskaarten?
  • Tickets die worden aangeboden als algemene toegangskaarten geven toegang tot het evenement, er is dan geen sprake van gereserveerde plaatsen. Houdt er rekening mee dat deze tickets doorgaans kwalificeerbaar zijn als staanplaatsen en dat er slechts in uitzonderlijke gevallen een gelimiteerd aantal ongereserveerde zitplaatsen beschikbaar is. Dit is afhankelijk van de locatie van het evenement.

Tickets kopen

  • Hoe kan ik mijn tickets betalen?
  • Je kan je tickets betalen middels een creditcard betaling of een iDEAL betaling (alleen voor Nederland). Betalen met iDEAL is geheel kostenloos.
  • Ik wil tickets bestellen maar zie dat in hetzelfde vak tickets verschillend geprijsd zijn, hoe kan dat?
  • De prijs voor tickets die verkopers op het handelsplatform van Voetbaltickets aanbieden komt tot stand op basis van vraag en aanbod. Afhankelijk van de marktwerking, beschikbaarheid en populariteit van tickets kan de prijs variëren. Dit betekent ook dat de verkoopprijs doorgaans afwijkt van de prijs die gedrukt staat op het ticket. Het aanbod van tickets op de marktplaats van Voetbaltickets is afkomstig van meerdere verkopers. Dit houdt in dat dezelfde tickets verschillend geprijsd kunnen zijn.
  • Ik wil voetbaltickets kopen. Wat is het verschil tussen het thuis en uitvak?
  • Tickets voor voetbalwedstrijden zijn altijd geldig voor het stadiongedeelte van de thuisspelende ploeg, tenzij dat anders staat aangegeven.
    In het geval u een supporter bent van de uit-ploeg, willen wij u er graag aan herinneren dat u te gast bent in het stadion van een andere club. Het dragen van de clubkleuren van de uit-spelende ploeg kan als provocerend worden opgevat door het thuispubliek. We raden u dan ook ten zeerste aan om geen clubkleuren te dragen van de uitspelende ploeg. Als u wel kleuren van de uitspelende ploeg draagt, kan u zelfs toegang tot het stadion worden ontzegd door de stewards.Als er bij de tickets expliciet staat aangegeven dat deze geldig zijn voor het ‘Uit-vak’, dan zijn deze altijd geldig voor het stadiongedeelte voor de supporters van de bezoekende club. Hier is het uiteraard wel toegestaan om clubkleuren te dragen van de uitspelende club.

    Ter informatie: de club die als eerste wordt genoemd bij een voetbalwedstrijd is altijd de thuisspelende club. Als u dus bijvoorbeeld een kaartje koopt voor Ajax – FC Groningen, dan komt u te zitten in het stadiongedeelte voor Ajax-supporters. Als er bij uw tickets expliciet staat aangegeven dat deze geldig is voor het stadiongedeelte voor de uitspelende ploeg, dan komt u te zitten in het stadiongedeelte voor de supporters van FC Groningen.

  • Kan ik mijn bestelling annuleren?
  • Het is niet mogelijk om je bestelling te annuleren, om te ruilen of je geld terug te ontvangen. Wanneer je je bestelling hebt geplaatst, is je order definitief en ook gegarandeerd aan de verkoper.
  • Kan ik ook rolstoelplaatsen kopen?
  • Verkopers kunnen tickets verkopen op het handelsplatform van Voetbaltickets. Doorgaans zijn dit reguliere tickets en geen rolstoelplaatsen. Is dit wel het geval, dan wordt dit duidelijk vermeld in het bestelproces.
  • Kan ik ook VIP tickets kopen?
  • De verkoper is verplicht om extra informatie over de tickets duidelijk aan te geven bij zijn verkopen. Wanneer de verkoper VIP tickets te koop aanbiedt, zal dat ook duidelijk worden vermeld in het bestelproces.
  • Mijn bestelling staat op in behandeling, wat betekent dat?
  • Je bestelling heeft deze status als je bestelling is goedgekeurd en je tickets worden zo spoedig mogelijk verzonden door de verkoper.
  • Waarom moet ik service/transactie kosten betalen?
  • Voetbaltickets faciliteert een platform voor de aan- en verkoop van tickets. Deze servicekosten stellen Voetbaltickets in staat om je een gebruiksvriendelijke en veilige website te bieden, waar je een keuze kan maken uit een groot aanbod van tickets voor evenementen in heel Europa. Bovendien staat onze vriendelijke Customer Care klaar voor alle kopers en verkopers met vragen.
  • Waarom word ik gevraagd om een kopie van een identiteitsbewijs of een rekening toe te sturen?
  • Door het stijgende aantal frauduleuze transacties en om de betrouwbaarheid van het handelsplatform te bewaken, verzoekt Voetbaltickets jou om aan te geven dat de ingevulde gegevens corresponderen met het factuuradres van je creditkaart.
  • Wanneer is mijn bestelling definitief?
  • Je bestelling is definitief wanneer je reserveringsbevestiging is verstuurd en de volledige betaling door Voetbaltickets ontvangen is.Voetbaltickets behoudt het recht tot ontbinding binnen 72 uur na het plaatsen van de bestelling, wanneer de betaling niet succesvol is of kan worden afgerond en/of de betaling niet is ontvangen. Deze ontbindende voorwaarde is ook van toepassing wanneer de koper nalaat aanvullende informatie te leveren omtrent zijn betaling in verband met fraudepreventie.
  • Wat gebeurt er nadat ik mijn bestelling heb geplaatst?
  • Je bestelling zal door de Customer Care Voetbaltickets worden bekeken en gecontroleerd of je betaling correct is ontvangen. De verkoper zal vervolgens je zo snel mogelijk de tickets leveren.
  • Wat houdt de aankoopgarantie in?
  • Voetbaltickets staat voor een veilig en transparant handelsplatform. Om dit te waarborgen is elke bestelling gegarandeerd overeenkomstig de voorwaarden van de aankoopgarantie. Mocht er onverhoopt dus iets mis zijn met je tickets of de levering van de tickets welke niet aan jou te wijten is, dan heb je recht op een terugbetaling van 100% van het aankoopbedrag inclusief verzendkosten, plus een korting van 20% op je volgende order (met een maximum van €50,- korting per order). Dit is in overeenstemming met de voorwaarden van de aankoopgarantie.
  • Wat zijn de meest voorkomende ticketcategorieën op Voetbaltickets?
  • Op Voetbaltickets worden door de verkopers veel verschillende categorieën tickets voor evenementen verkocht. In onderstaande tabel vindt u de vertalingen van de meest voorkomende of belangrijke ticketcategorieën in de vijf belangrijkste Europese talen. Mochten bepaalde tickets in een vreemde taal op onze website staan, dan kunt u hier de vertaling naar het Nederlands vinden.Graag willen wij u er nog op wijzen dat de termen “categorie” en “rang” door onze verkopers door elkaar kunnen worden gebruikt en als synoniemen voor elkaar gelden. Voorbeeld: categorie 1 en rang 1 zijn beiden mogelijke benamingen van een specifieke categorie kaarten en hier tussen zit dus geen onderscheid.

    De meeste ticketcategorieën, zoals zitplaatsen, staanplaatsen en toegang, spreken voor zich en behoeven geen extra uitleg. Mocht u toch nog vragen hebben over sommige van onze ticketcategorieën dan kunt u altijd contact opnemen met onze Customer Care. Zij leggen u graag uit wat de ticketcategorieën betekenen of inhouden.

    English Deutsch Nederlands Français Espanyol
    Arena Arena Arenavloer Arène Arena
    Standing Stehplatz Staanplaatsen Debout De Pie
    Seated tickets Sitzplätze Zitplaatsen Billet Assis Entrada Sentado
    General admission Freie Platzwahl Toegang Admission Générale Accese General
    VIP Tickets VIP Tickets VIP Tickets Billets VIP Entradas VIP
    Parterre Parterre Parterre Parterre Patio de Butacas
    Gallery Galerie Galerij Galerie Galéria
    Stalls Parkett Stalles Tribune Platea
    Seated First Tier Sitzplatz Erste Ring Zitplaatsen 1e ring Places assises premier Sentado Primer Anillo
    Seated Second Tier Sitzplatz Zweite Ring Zitplaatsen 2e ring Places assises second Sentado Segundo Anillo
    Golden Circle Golden Circle Golden Circle Golden Circle Golden Circle
    Reserved Seating Reservierte Sitzplätze Genummerde zitplaatsen Emplacement Reservé Asientos Reservados
    Unreserved Seating Unreservierte Sitzplätze Vrije zitplaatsen Siége Non-Reservé Asientos Sin Reservar
    Seated Longside Area Sitzplatz lange Seite Zitplaatsen lange zijde Assis Tribunes latérales Sentado Zona Lateral
    Seated Short Side / Behind the goal Sitzplatz kurze Seite Zitplaatsen korte zijde Places assises petit côte Detrás Porteria
  • Zijn mijn tickets naast elkaar?
  • Wanneer je tickets bestelt zijn deze naast elkaar, tenzij de verkoper anders aangeeft

Tickets ontvangen

  • Ik lees in mijn reserveringsbevestiging dat sommige tickets alleen lokaal afgeleverd kunnen worden, wat nu?
  • Tickets voor voetbalwedstrijden worden doorgaans laat uitgegeven door de organisator. Het is daarom alleen mogelijk om plaatselijk de tickets af te leveren.Wanneer je al tijdig afreist naar de stad van het evenement, neem dan ook even contact op met de Customer Care zodat je de tickets op tijd ontvangt en de verzending van je tickets niet je reis naar de plaats van bestemming doorkruist.
  • De datum dat mijn tickets zouden worden verstuurd is veranderd, wat nu?
  • Het kan voorkomen dat de verkoper de verwachte verzenddatum van je tickets heeft aangepast. Deze wijziging staat een tijdige ontvangst van je tickets niet in de weg. Voetbaltickets streeft erna om je van een wijziging in de verwachte verzenddatum tijdig op de hoogte te stellen.
  • Hoe kan ik aanspraak maken op een terugbetaling onder de aankoopgarantie?
  • Je kan hiervoor een aanvraag indienen bij de Customer Care van Voetbaltickets in overeenstemming met de voorwaarden van de aankoopgarantie. Deze aanvraag zal zo spoedig mogelijk in behandeling worden genomen.
  • Hoe kan ik de status van mijn bestelling bekijken?
  • Je kan de status van je bestelling bekijken in je account. Daarnaast zal je een email ontvangen zodra je tickets zijn verzonden.
  • Ik heb begrepen dat er voor ontvangst van de tickets getekend moet worden, maar ik ben niet de hele dag thuis, wat nu?
  • Wanneer de verkoper je de tickets heeft verzonden, ontvang je een email met de trackinggegevens om de zending te volgen. Wanneer je niet thuis bent op het moment dat de tickets worden aangeboden, zal de koerier een notificatie achterlaten met de datum wanneer de volgende aanbieding zal plaatsvinden. De tickets zullen naar het dichtstbijzijnde distributiekantoor worden gestuurd na drie mislukte pogingen en in het geval van verzending met UPS na drie mislukte afleverpogingen retour aan de verkoper worden gestuurd. Om de tickets opnieuw te ontvangen, zal Voetbaltickets contact met je opnemen voor de overmaking van de extra verzendkosten.
  • Ik heb een email ontvangen met de vraag of ik een lokaal afleveradres wil doorgeven, waarom?
  • De gebruikte verzendmethode wordt door het systeem van Voetbaltickets bepaald. Het is namelijk niet mogelijk om voor alle verzendingen UPS of een andere traceerbare verzendmethode aan te bieden. Dit is afhankelijk van locatie van de verkoper en koper. Mocht het in het uitzonderlijke geval niet mogelijk zijn je tickets te verzenden via een traceerbare verzendmethode, dan kan je gevraagd worden een lokaal afleveradres (bijv. hoteladres) door te geven. Deze gegevens kunnen ook gevraagd worden ingeval tijdige levering middels een traceerbare verzendmethode niet mogelijk is omdat de tickets bijvoorbeeld kort voor aanvang van het evenement zijn vrijgegeven. Het is noodzakelijk om de receptie van uw hotel te informeren dat u een aangetekende envelop verwacht, zodat zij deze voor u kunnen aannemen.
  • Ik heb een email ontvangen over de verzending van mijn tickets, maar het is nog maar drie werkdagen voor het evenement en ik heb nog steeds mijn tickets niet ontvangen, wat nu?
  • Neem zo snel mogelijk contact op met de Customer Care van Voetbaltickets zodat we je tickets hopelijk kunnen traceren en tijdig kunnen laten bezorgen.
  • Ik heb een trackingnummer ontvangen, wat kan ik hier mee doen?
  • Je tickets worden verzonden via een trackable verzendmethode zodat je altijd kan volgen waar je tickets zijn. Met het trackingnummer kan je de status van je verzending volgen tot het moment van aflevering. De verkoper is verplicht het trackingnummer in te vullen in zijn account.
  • Ik heb tickets gekocht voor een evenement in het buitenland, wanneer kan ik dan de tickets verwachten?
  • Meestal worden tickets 2-5 dagen voor het evenement door de verkoper met aangetekende post naar je huisadres verstuurd. Als je nog niet afgereisd bent, ontvang je de tickets thuis.
    Als je in deze periode al wel afgereisd bent en niet meer op je thuisadres aanwezig bent, is het belangrijk om tijdig een lokaal afleveradres / hoteladres door te geven.Voetbaltickets worden 1-2 dagen van te voren geleverd, maar kunnen daardoor niet meer naar je huisadres worden verstuurd. In geval van voetbaltickets hebben wij daarom bijna altijd een lokaal afleveradres nodig.

    In het geval je een lokaal afleveradres / hoteladres door wilt geven, dan zouden we de volgende informatie graag willen ontvangen:

    • naam waarop de hotelreservering is geboekt;
    • check-in datum en check-out datum;
    • naam van het hotel;
    • adresgegevens van je hotel op de plaats van bestemming of een lokaal afleveradres;
    • telefoonnummer hotel of telefoonnummer van contactpersoon op het lokale adres;
    • mobiel nummer waarop je te bereiken bent.
  • Ik heb tickets gekocht voor een voetbalwedstrijd, wanneer kan ik mijn tickets verwachten?
  • Tickets voor voetbalwedstrijden worden altijd afgeleverd op een door jou opgegeven lokaal (hotel)adres. Doordat deze tickets laat worden vrijgegeven is voor een tijdige levering alleen plaatselijke aflevering mogelijk.Let op: het is jouw verantwoordelijkheid om je hotel adres of lokale afleveradres aan te leveren bij Voetbaltickets. Denk erom dat je de receptie van het hotel waar je verblijft of de bewoners van je lokale afleveradres een week van tevoren op de hoogte brengt van het feit dat er een envelop op jouw naam zal worden bezorgd, zodat zij voor ontvangst van de tickets kunnen tekenen.

    Houdt er rekening mee dat Voetbaltickets niet verantwoordelijk is voor wijzigingen in de aanvangstijd, datum of locatie van de wedstrijd welke kunnen afwijken van de informatie die op jouw ticket staat geprint. Het is jouw verantwoordelijkheid wijzigingen aangaande jouw tickets in de gaten te houden.

  • In mijn account staat dat de bestelling is afgerond, maar ik heb nog geen tickets ontvangen?
  • Wanneer je binnen vijf werkdagen na ontvangst van de email over de verzending van je tickets geen notificatie van de koerier hebt ontvangen, neem dan contact op met de Customer Care van Voetbaltickets, zodat wij ervoor kunnen zorgen dat je de tickets tijdig ontvangt. Wij raden je ook aan via de track & trace methode te achterhalen waar je zending is.
  • Kan ik het afleveradres voor de verzending van mijn tickets wijzigen?
  • Je kan je afleveradres aanpassen in je account. Deze aanpassing is echter niet van toepassing op je huidige bestellingen. Wil je het afleveradres van een lopende bestelling wijzigen, neem dan contact op met de Customer Care van Voetbaltickets zodat wij ook tijdig aan de verkoper je adreswijziging kunnen doorgeven.
  • Kan ik mijn tickets ook ophalen?
  • Het is helaas niet mogelijk om je tickets op te halen bij Voetbaltickets. De verkoper zal je de tickets zo tijdig mogelijk versturen op het door jou opgegeven afleveradres. Houdt er rekening mee dat er voor ontvangst van de tickets getekend moet worden. Ben je onverhoopt niet thuis, dan gaat de zending met je tickets naar het dichtstbijzijnde distributiecentrum alwaar je de zending kan afhalen of wordt in het geval van verzending UPS, na drie mislukte afleverpogingen de zending retour aan de verkoper worden gestuurd. Om de tickets voor een tweede keer te versturen, verzoeken we je nogmaals de verzendkosten te voldoen. Voetbaltickets zal namens de verkoper contact met je opnemen.
  • Kunnen jullie mijn tickets ook op mijn werk bezorgen?
  • Voor ontvangst van de tickets is een handtekening vereist. Het is daarom aan te raden om je tickets te laten bezorgen op een adres waar iemand aanwezig is om te tekenen, bijvoorbeeld je werkadres.
  • UPS heeft drie keer geprobeerd de tickets af te leveren maar ik was niet aanwezig. Waar zijn mijn tickets?
  • Wanner je tickets na drie afleverpogingen van UPS retour worden verzonden aan Voetbaltickets, gaan wij er dan vanuit dat u heeft afgezien van de ontvangst. Op basis hiervan kan er in dit geval helaas geen vergoeding van uw tickets plaatsvinden.
    Wanneer een nieuwe aflevering van UPS voor de evenementdatum nog mogelijk is, neem dan contact met ons op. Om tickets dan opnieuw te verzenden zullen wij in de meeste gevallen opnieuw verzendkosten in rekening moeten brengen.
  • Via Track en Trace probeer ik mijn verzending te volgen maar ik krijg geen informatie over mijn tickets te zien, wat nu?
  • Als je geen informatie krijgt over je zending in de online track & trace module, neem dan contact op met de Customer Care van Voetbaltickets. Zij zullen er dan voor zorgen dat je de tickets tijdig ontvangt.
  • Wanneer kan ik mijn tickets verwachten?
  • Je tickets worden uiterlijk in de week van het evenement verstuurd afhankelijk van het tijdstip waarop de officiële organisator van het evenement de tickets vrijgeeft. Voetbaltickets streeft er naar dat de verkoper de tickets uiterlijk 3 werkdagen voor aanvang van het evenement naar de koper verstuurd.Om tijdige levering zoveel mogelijk te verzekeren, verzoeken we je de volgende gegevens door te geven:

    - een juist en volledig afleveradres, waar iemand aanwezig is om te tekenen voor ontvangst van de zending;
    - in het geval je gebruik maakt van een alternatief afleveradres, word je verzocht dit adres zo spoedig mogelijk door te geven;
    - verblijf je in een hotel? Geef dan zo spoedig mogelijk je check-in en check-out datum en de naam waarop de reservering is geboekt door.

  • Wat is de betekenis van de statussen van mijn bestelling?
  • - Wacht op goedkeuring: je bestelling wacht nog op goedkeuring van Voetbaltickets. We streven erna je order binnen 24 uur goed te keuren.
    - In behandeling: je bestelling is goedgekeurd en je tickets worden zo spoedig mogelijk verzonden door de verkoper.
    - Afgerond: je tickets zijn verzonden door de verkoper en kunnen ieder moment arriveren, je bestelling is dus afgerond.

Overige vragen

  • Ik heb de verkeerde tickets ontvangen, wat nu?
  • Wij raden je aan om bij ontvangst van de tickets deze nauwkeurig te bekijken. Het kan zijn dat de verkoper je betere en/of vergelijkbare tickets heeft geleverd. Je kan dit het beste checken wanneer je de plattegrond van de locatie bekijkt. Het is volgens de algemene verkoopvoorwaarden toegestaan om vergelijkbare en/of betere tickets te leveren.Wanneer je van mening bent dat je echt de verkeerde tickets hebt ontvangen, stuur dan een e-mail naar info@voetbaltickets.nl en voeg een scan van je ticket toe. De Customer Care zal je klacht onmiddellijk in behandeling nemen en ervoor zorgen dat je, indien mogelijk, alsnog de juiste tickets krijgt toegestuurd of je een korting aanbieden op de door jou ontvangen tickets.
  • Ik heb geen bevestiging van mijn bestelling ontvangen, wat nu?
  • Wij raden je aan om allereerst je SPAM box te checken of onverhoopt de reserveringsbevestiging hierin terecht is gekomen. Mocht dit niet het geval zijn, neem dan contact op met de Customer Care van Voetbaltickets om het door jouw ingevulde e-mailadres te controleren en je reserveringsbevestiging alsnog te ontvangen. Het is jouw verantwoordelijkheid om Voetbaltickets te voorzien van een juist e-mailadres en Voetbaltickets te contacteren in het geval van het niet-ontvangen van de reserveringsbevestiging.
  • Ik heb mijn tickets ontvangen maar er staat een andere naam afgedrukt op het ticket, hoe kan dat?
  • Voetbaltickets is een platform voor de aan- en verkoop van tickets. Dit betekent dat Voetbaltickets niet optreedt als officieel verkooppunt van tickets. Verkopers bieden tickets te koop aan en kopers kopen tickets. Het kan daarom voorkomen dat de naam die op het ticket gedrukt staat niet overeenkomt met jouw naam.
  • Ik heb problemen met het betalen van de tickets op de website, wat nu?
  • Bekijk de lijst met veel voorkomende problemen met het betalen van je tickets.- heb je de juiste CVC code ingevuld? Dit is de drie- cijferige code op de achterkant van je creditcard (American Express: viercijferige code op de voorkant).
    - is je creditcard nog steeds geldig of is de vervaldatum van je creditcard reeds verstreken?
    - is de limiet op je creditcard reeds bereikt?

    Mocht geen van bovenstaande problemen het geval zijn, neem dan contact op met de Klantenservice van Voetbaltickets of de kaartuitgevende instantie van je creditcard of bank.

  • Ik heb tickets gekocht voor een evenement dat is geannuleerd, wat nu?
  • Als je evenement wordt geannuleerd en er komt geen vervangende datum, dan kun je gebruik maken van je TicketCover verzekering.Wanneer je gebruik hebt gemaakt van de TicketCover verzoeken we je om de aanvraag voor een restitutie te e-mailen naar wts@hcsww.com.

    De voorwaarden voor het indienen van een aanvraag onder de TicketCover vind je hier: http://www.voetbaltickets.nl/ticketgarantie/.

  • Ik heb tickets gekocht voor een evenement dat is verplaatst en ik ben verhinderd op de nieuwe datum.
  • Helaas is het niet mogelijk om je tickets terug te sturen of om te ruilen als je verhinderd bent op de nieuwe datum. Wel kan je natuurlijk altijd je tickets te koop aanbieden via ons handelsplatform.Wanneer je gebruik hebt gemaakt van de Ticketcover verzoeken we je om de aanvraag voor een restitutie te e-mailen naar wts@hcsww.com.

    De voorwaarden voor het indienen van een aanvraag onder de TicketCover vind je hier: http://www.voetbaltickets.nl/ticketgarantie/.

  • Ik kan helaas niet afreizen naar het evenement omdat ik ziek ben en op het laatste moment toch andere plannen heb, kan ik de tickets weer inleveren?
  • Het is niet mogelijk om je tickets terug te geven, te annuleren of om te ruilen. Je bestelling is immers al gegarandeerd aan de verkoper.Wanneer je gebruik hebt gemaakt van de TicketCover, kun je in geval van ziekte een aanvraag van restitutie e-mailen naar wts@hyperionadjusters.com. Houd er rekening mee dat er om aanvullende documenten gevraagd kan worden.

    Als je andere plannen hebt en het evenement niet kunt bijwonen, dan adviseren wij je om je tickets via ons handelsplatform aan andere geïnteresseerden te koop aan te bieden.

    De voorwaarden voor het indienen van een aanvraag onder de TicketCover vind je hier: http://www.voetbaltickets.nl/ticketgarantie/.

  • Kan ik mijn bestelling ook annuleren?
  • Het is niet mogelijk om geplaatste bestellingen of ontvangen tickets te annuleren of te retourneren. Voetbaltickets kent geen annuleringsbeleid en bestellingen kunnen niet geannuleerd worden met uitzondering van geannuleerde evenementen waar afwijkend beleid voor geldt.
  • Kan ik mijn tickets ook betalen via een bankoverschrijving?
  • Het is niet mogelijk om je tickets te betalen via een bankoverschrijving. Het is helaas ook niet mogelijk om de betaalwijze van je tickets te wijzigen.
  • Kan ik mijn tickets ook omruilen?
  • Je kan je tickets niet omruilen op Voetbaltickets, maar wel opnieuw te koop aanbieden als je de tickets natuurlijk al in je bezit hebt.
  • Kan ik ook korting krijgen als ik meerdere bestellingen plaats?
  • Helaas is het niet mogelijk om korting te ontvangen op het plaatsen van meerdere bestellingen.
  • Waarom ben ik gevraagd een kopie van mijn legitimatiebewijs en creditcard op te sturen?
  • Om de veiligheid op het handelsplatform Voetbaltickets te garanderen controleren wij alle betalingen nauwkeurig op eventuele afwijkingen of fraude. Om je tickets te garanderen verzoeken we je daarom aanvullende informatie te sturen om je bestelling succesvol af te ronden. Voetbaltickets streeft erna om binnen 48 uur na ontvangst het plaatsen van je bestelling, je bestelling al dan niet goed te keuren.
  • Wat als ik mijn tickets kwijt ben of worden gestolen?
  • Voetbaltickets is niet gelieerd aan enig officieel verkooppunt, daarom is het helaas niet mogelijk om nieuwe tickets en/of duplicaten uit te geven.
  • Zit de BTW al bij de verkoopprijs inbegrepen?
  • De verkoper is verantwoordelijk voor het afdragen van zijn BTW. Deze BTW zit inbegrepen in de verkoopprijs op de website. Voetbaltickets is daarentegen verantwoordelijk voor het juist afdragen van BTW over de berekende transactiekosten.
  • Hoe kan ik een claim onder de TicketCover indienen?
  • Wanneer je gebruik hebt gemaakt van de TicketCover, verzoeken we je om de aanvraag voor een restitutie te e-mailen naar wts@hcsww.com.Als je in aanmerking wilt komen voor restitutie van de kosten voor je tickets dien je zo snel mogelijk, maar in ieder geval binnen 3 werkdagen na het plaatsvinden van het incident wat aanleiding geeft tot het indienen van je claim, contact op te nemen met Voetbaltickets via bovenstaand e-mailadres.

    De voorwaarden voor het indienen van een aanvraag onder de TicketCover, vind je hier: http://www.voetbaltickets.nl/ticketgarantie.